Miranda Molhoek

Mijn motivatie

Mijn naam is Miranda Molhoek en ik was al jaren werkzaam als balletjuf en als kunstenaar in de klas (cultuurcoach dans) toen ik twee dochters kreeg, die grote moeite hadden met het vele stilzitten in de onderbouw. Omdat ik weet dat meisjes over het algemeen niet het beweeglijkst zijn in de klas (en het dus wel heel erg moest zijn voor de jongens) ging ik op zoek naar ‘iets’ dat al mijn kennis over bewegen combineerde met de leerdoelen voor het jonge kind.

 

Mijn route van balletjuf tot hier

In Den Haag vond ik de opleiding tot Taaldans® en Rekendans®-docent en deze volgde ik bij grondlegster Lenneke Gentle. Daar leerde ik alles over welke leerdoelen er horen bij welke leeftijdsgroep en hoe ik deze kon omzetten in fantasievolle bewegend leren lessen door gebruik te maken van spel, zang en dans (en heel veel concrete materialen). Ik viel wat van haar lessen in en deed ervaring op. Nam een school van haar over en raakte gaandeweg verliefd op de methode.

Mijn praktijk

Alle kinderen tonen een hoge betrokkenheid. De lessen zijn gemaakt op de woordenlijst en het thema van de groep en dus voor elke groep anders. Zelfs binnen eenzelfde thema. (Bij ballet krijgt elke leeftijdsgroep ongeveer dezelfde passen en oefeningen aangeleerd, ik was wel aan wat uitdaging toe). En ik kan nog steeds al mijn creativiteit kwijt in het bedenken, ontwikkelen, en maken van lesmaterialen (zoals nu grote dino-voetstappen, die echt lijken.) 

 

Mijn bedrijf

Inmiddels geef ik ook inspiratie workshops bewegend leren met het jonge kind aan volwassenen én bewegen er dit schooljaar 8 scholen mee. Omdat ik dat niet alleen kan zijn Simone en Lisanne bij Studio De Mol gekomen. Beiden met jarenlange ervaring en een stevige achtergrond. Want in het onderwijs is geen dag en ook geen kind hetzelfde. Dus we komen graag goedbeslagen ten ijs!

Voor jou!

Tot slot vind ik het leuk om jullie te inspireren om zélf meer te doen met bewegend leren, gewoon tussendoor, in jouw eigen groep. Daarom vind je mijn tips en inspiratie voor peuters, kleuters en groep 3 in gratis downloads op de website, in mijn nieuwbrief en in posts op Sociale Media (Facebookgebruiker? Klik hier. Instagramgebruiker? Klik hier.)
Bedankt dat jij mee leest en weet dat je me altijd mag mailen met je vragen!


Bewegend leren is een manier van leren die dicht bij de natuurlijke manier van leren van jonge kinderen ligt. Laten we daarom zo veel mogelijk gebruik maken van hun beweeglijkheid en deze zo min mogelijk als ‘handicap’ zien!


Miranda Molhoek | Studio De Mol: voor bewegend leren met het jonge kind

 

Wellicht zijn deze artikelen ook interessant voor jou?
Hoe oud was jij toen je begon met dansen?
Hoe ontstaan mijn lessen Taaldans® en Rekendans®?
Waar haal je al die materialen toch vandaan?

 

Geef een antwoord

14 + 12 =