Actieve wekelijkse lessen van 45 minuten aan peuters, kleuters of groepen 3.
Bewegend, dansend, zingend, rijmend en spelend aan de slag met alle mogelijke onderwijsdoelen (SLO) zoals bijvoorbeeld het vergroten van de woordenschat. Ook doelen uit het rekengebied kunnen aan bod komen, zoals bijvoorbeeld rekenkunde, meetkunde, rekentaal.
De Taal- en Rekendansdocent (het team van Studio De Mol bestaat uit drie Taal- en Rekendans® docenten) zorgt ervoor dat de te behalen doelen worden beleeft, gedanst, uitgebeeld, gezongen en benoemd. Dit resulteert in creatieve taal- en rekenlessen, waarin de natuurlijke bewegelijkheid van het jonge kind wordt ingezet als zijn kracht. Er wordt elke les gewerkt aan luisterhouding, klankontwikkeling, rijm en ritme, en de ontwikkeling van zowel de passieve als de actieve woordenschat.
Alle lessen Taal- en Rekendans® zijn maatwerk.
De te behalen leerdoelen voor elke specifieke groep worden aangegeven door de leid(st)er of leerkracht. Daarnaast is er een directe verbinding met de SLO leerdoelen voor rekenen en taal én met jullie taalmethode.
Meer lezen?
Wat is Rekendans®?
Wat is Taaldans®?
De veelzijdigheid van Taal- en Rekendans®
Hoe ontstaan lessen Taal- en Rekendans®?
Zes redenen voor dans in het p.o.