In schooljaar 2023-2024 zal Studio De Mol Taal- en Rekendans verzorgen op de volgende basisscholen:
Kindcentrum de Branding in Egmond aan Zee (TABIJN)
Basisschool de Bosschool in Bergen N-H (TABIJN)
Basisschool de Regenboog, school voor nieuwkomers en azc in Heerhugowaard (BLOSSE)
Kindcentrum het Fluitschip in Hoorn (TALENT)
Basisschool de Springschans in Petten (SURPLUS)
Basisschool de Willem-Alexanderschool in Bergen N-H (TABIJN)
Basisschool de Don Bosco in Wieringerwerf (SARKON)
Basisschool KlimOp in Zwaag (TALENT)
Dit is wat scholen over de methode en over onze werkwijze zeggen.
(Het kán zijn dat meerdere reviews van dezelfde school komen. Dit komt omdat sommige scholen wel 5 kleutergroepen hebben en we dan soms van alle vijf de leerkrachten hun enthousiaste mening terugkrijgen. Zijn wij natuurlijk alleen maar heel erg blij mee!)
Meester gr. 1-2 in Wieringerwerf, voorjaar 2024
Toen we net startten met Taal- en Rekendans® vertelde een jongetje dat hij niet wilde, omdat hij niet kon dansen en onzeker werd. Na afloop kwam hij vol enthousiasme vertellen hoe leuk het was en dat het allemaal wel meeviel. “Maar meester, we hebben helemaal niet gedanst trouwens!”
Juf gr. 1-2 in Wieringerwerf, voorjaar 2024
Ik ben erg enthousiast over Taal- en Rekendans®, waarbij ik merk dat de woordenschat groeit met de weken dat jullie bezig zijn en er daarnaast veel bewogen wordt. De materialen die jullie aanbieden zijn uitnodigend evenals de liedjes.
Leerkacht gr. 1-2 in Wieringerwerf, zomer 2024
Miranda, je hoort en ziet de kinderen, het contact met mij als leerkracht is fijn en we worden goed op de hoogte gehouden over de aanpak, de vorderingen en bijzonderheden. Pedagogisch en didactisch ben je sterk en dat straal je uit in alles wat je doet.
Voormalig directeur Hoorn, zomer 2023
Ik vind het een mooie manier om kinderen veel met taal bezig te laten zijn. De kinderen herhalen veel, zonder dat zij er erg in hebben. De combinatie van bewegen, zingen en cognitief bezig zijn werkt!
NT-2 leerkracht gr. 1-2 Heerhugowaard, 2023
Het is ongelooflijk wat Taal- en Rekendans® voor onze kinderen doet. Je ziet gewoon de kwartjes vallen in de lessen en erna!
IB-er in regio de Egmonden (& fan van het eerste uur), 2023
Ik vind Taal- en Rekendans® zo waardevol dat ik het graag ook bij andere scholen aanprijs!
Directie Hoorn, zomer 2022
We zochten een warm taalbad voor onze kinderen en dat is precies wat jij brengt met de lessen Taal- en Rekendans®.
Leerkracht gr. 1-2-3 in Bergen 2023
Ik vind het een mooie toevoeging. Spelenderwijs leren. Aansluitend op onze thema’s. Omdat Lisanne duidelijke uitleg geeft, maar ook alle namen weet, blijven de leerlingen gefocust.
Leerkracht gr. 3 in Bergen 2023
De kinderen zijn altijd superenthousiast als ik vertel dat er weer Taal- en Rekendans® is. Sommige liedjes blijven hangen en hoor je dan terug in de klas.
Leerkracht gr. 1-2 in Wieringerwerf 2024
Door begrippen en woorden bewegend in te oefenen beklijven deze beter. Ik ben van mening dat door het aanbieden van Taal- en Rekendans® met name de NT-2 leerlingen de Nederlandse woorden zich beter eigen maken doordat ze extra en op een andere manier worden aangeboden. Ze ervaren tijdens Taal- en Rekendans® woorden/begrippen in zijn totaliteit, dus met het hele lichaam.
Leerkracht groep 3, Zwaag 2023
Onze kinderen krijgen van huis uit niet voldoende Nederlandse woordenschat mee. Dus is het heel fijn dat wij op school hieraan kunnen bouwen op zoveel mogelijk manieren. Ik vind Taal- en Rekendans® dus heel waardevol. Doordat de stof op een andere manier wordt benaderd, leren de kinderen beter.
Leerkracht groep 3, Baken St. Pancras 2023
De stukken Taal- en Rekendans® les die ik heb gezien zagen er heel leuk uit. Ik ben heel enthousiast over deze vorm van leren, zeker omdat je de leerstof herhaalt en op meerdere manieren aanbiedt. De kinderen hebben genoten!
Leerkracht kleuters, Wieringerwerf 2024
Ik had nog nooit van Taal- en Rekendans® gehoord voor ik op deze schoolkwam werken, maar ik ben erg enthousiast. Kinderen ontdekken, beleven, ervaren met hun hele lichaam de begrippen/woorden/taal. Zo goed voor de kleuters: vanuit hun lijf en het bewegen te leren in plaats van alleen met het hoofd.
Leerkracht onderbouw, Zwaag 2023
Ik merk dat Taal- en Rekendans® heel erg waardevol is. De kinderen beheersen de woorden veel beter door de bewegingen en de liedjes. Ik merk dat alles beter beklijft.
Leerkracht onderbouw Kindcentrum O3, Den Haag 2023
Ze ervaren de begrippen en zijn actief bezig met de begrippen die bij het thema horen. Ik vind Taal- en Rekendans® heel waardevol, niet alleen voor de niet (Nederlands) talige kinderen. Ik merk dat woorden of begrippen die aan bod zijn gekomen, tijdens de les terugkomen als ik ze in de klas weer bespreek.
Leerkracht onderbouw Kindcentrum O3, Den Haag 2023
Het sluit goed aan bij de manier waarop kleuters leren. Kleuters leren holistisch en met hun lijf. En dat is precies wat Taal- en Rekendans® doet.
Leerkracht onderbouw Kindcentrum O3, Den Haag 2023
Kinderen leren met hun lijf en door te ervaren. De Taal- en Rekendans® lessen die jij geeft gaan veel verder dan ik als ‘gewone’ leerkracht zou kunnen bieden. De combinatie van bewegen en betekenisvolle muziek is super. Mooi om te zien dat kleuters die in de klas minder ‘los’ komen dat in jouw lessen wel doen.
Leerkracht onderbouw Kindcentrum O3, Den Haag 2023
De lessen sluiten áltijd aan bij de thema’s en de doelen die in de groep spelen. Zo knap: jij weet altijd een manier te vinden om de thema’s te verwerken in jouw Taal- en Rekendans® lessen. Hierdoor zullen ze in je lessen veel leren: alles hangt samen!
Leerkracht gr. 1-2 NT-2 school, Heerhugowaard 2023
Heel waardevol om op een bewegende manier met taal/rekenen in aanraking te komen. Voor onze leerlingen is het een mooie manier om zich non-verbaal te kunnen uiten. De lessen Taal- en Rekendans® sluiten daarnaast heel goed aan op de thema’s en doelen in de groep. Het is een mooie aanvulling op ons bestaande aanbod.
Leerkrachten van de groepen 1-2-3 en directie Noord-Holland, zomer 2022
Lieve Miranda,
Wij én de kinderen hebben afgelopen schooljaar van je geleerd en genoten!
Dank je wel!! Geniet van de zomer en tot volgend jaar.
Leerkracht groep 1-2 Zuid-Holland, mei 2020
Ik krijg hele leuke reacties terug van de ouders op jouw Corona-video’s. Sommige ouders doen zelf mee met de Taaldans en Rekendans video’s. A. doet de video’s helemaal zelfstandig, hij kan er volgens moeder geen genoeg van krijgen. Ik kreeg leuke foto’s van haar. T. doet alleen maar mee als zijn moeder de kamer verlaat.
Leerkracht groep 1-2 Zuid-Holland, mei 2020
De Spaanstalige moeder van E. begreep onze Nederlandse weekplanning voor het thuiswerken niet. Toen heb ik telkens een Taal- en Rekendansvideo van jou als uitgangspunt genomen. Als moeder en zoon de video hadden gezien, dan kenden ze de begrippen en daar paste ik dan zijn weekplanning op aan. Zo kon E. toch thuisonderwijs volgen tijdens de Corona-crisis. Dank je wel!
Leerkracht groep 1-2 Zuid-Holland, april 2020
Ik ben zo blij met jouw videolessen Taaldans® en Rekendans®. Ik gebruik ze in ook in mijn groep. (De video’s waren oorspronkelijk bedoeld voor de kinderen thuis. red.) De kinderen zijn superenthousiast en ik zoek telkens het juiste thema erbij: de kleuren, de voorzetsels, ritme, tellen enz. Ontzettend bedankt dat je zoveel moeite hebt genomen, het werkt écht heel fijn!
Directie basisschool Noord-Holland, voorjaar 2020
Miranda, de leerkrachten, de IB-er, de ouders, de kinderen en ik, iedereen is enthousiast over jouw Taaldans® en Rekendans® lessen. Volgend jaar willen we heel graag wéér met je samenwerken!
Leerkracht groep 1-2, Sint Jozefschool Egmond, voorjaar 2018
Ik geniet elke week van je lessen en ik niet alleen, de kinderen doen heel goed mee en hebben veel plezier. Je benadert de kinderen op een hele positieve manier waardoor ze je enthousiasme delen.
Leerkrachten Matthieu Wiegmanschool, zomer 2017
Wat ontzettend fijn is aan de danslessen van Miranda is het aanbod op maat. Ze bedenkt haar lessen rondom het actuele schoolthema en past haar lessen aan op de behoeften van de kinderen en zelfs op het individuele kind. De kinderen genieten volop van het bewegen, het luisteren naar de muziek en de theorie die Miranda ze aanreikt. Dank voor de waardevolle en onmisbare lessen!
Yanise, groepsleidster Kiddies, over de workshop peuterdans tijdens de Nationale Voorleesdagen, januari 2017
Bijna alle dreumesen en peuters van de Olympiaweg werden dolenthousiast toen we hen vertelde dat zij straks dansles zouden krijgen van Studio de Mol! Op een enkeling na die écht geen zin hadden om te gaan dansen hoor! 😉 Dit duurde niet lang want, Miranda kwam met gekleurde emmertjes, blauwe slingers en stickers om op de grond te plakken. Dit zorgde natuurlijk voor veel nieuwsgierigheid en vragen. De dansles ging over het prentenboek “De kleine walvis” en ieder kind mocht op een paarse sticker gaan zitten. We gingen roeien door het water, hard blazen als de wind, schelpen verzamelen op het strand en in emmers stoppen, water in emmers doen en op de walvis gooien, golven nadoen en mooie bewegingen maken met een blauwe slinger op de muziek. De kinderen vonden het geweldig en gaven Miranda nog een dikke knuffel als bedankje!
Yvonne Hendriks, groepsleerkracht groep 3, Bergen, januari 2017
De danslessen worden gegeven door een dans docente die haar uitleg en het niveau goed aanpast aan de groep. Met humor en enthousiasme worden de kinderen worden door haar uitgenodigd om te laten zien wat ze kunnen en durven. Door de prettige sfeer voelen de kinderen zich vrij om te bewegen op hun eigen niveau. Plezier staat hier voorop en niet het resultaat.
Groepsleerkracht groep 4, Egmond aan den Hoef, april 2016
Ik wil je eerst vertellen dat ik je lessen heel leuk vind en dat ze ook zo in elkaar zitten dat de kinderen gelijk kunnen meedoen. Je corrigeert de kinderen op een onopvallende manier en dat is ook prettig. Jammer dat de kinderen aan het einde de dag zo moe zijn. Vooral de jongens hebben daar last van. Tijdens het dansen zie ik de kinderen lachen en genieten. Mooi is dat want x zegt het niet leuk te vinden terwijl hij de hele tijd lacht…
Groepsleerkracht groep 1-2, Heerhugowaard, voorjaar 2015
Wat een fijn tempo en wat een leuke materialen. Jouw lessen passen écht bij hoe kleuters zijn. En wat fijn dat je zo flexibel was dat onze vijf peuters vandaag mee mochten dansen.
Organisatiecommissie Feestweek v.e. basisschool in Heerhugowaard, mei 2015
Geweldig! Dat je dat kan! De hele week elke dag dansen met onze groepen. Onophoudelijk enthousiasmeren en moed inspreken. De leerkrachten vonden het ook heel leuk en leerzaam. Kun je ook elke week komen?