Wie ben ik en waarom doe ik dit werk?
Voorstelrondje

Wie ben ik en waarom doe ik dit werk?
De veelzijdigheid van Taal- en Rekendans® Taaldans® en Rekendans® is een bewegend leren methode ontwikkeld door grondlegster Lenneke Gentle vanuit de prachtige wereld van de dans. Als moeder op zoek naar een speelsere en beweeglijkere manier van leren voor mijn kleuters, ging mijn vakmatige dansdocentenhart sneller kloppen toen ik deze methode ontdekte. En die liefde …
Er kwam een nieuwe beweegrichtlijnen voor 0-4 uit, wat kun jij hiermee in jouw groep?
Door de nu nog geldende corona-maatregelen op een van mijn scholen, bij een stichting die zichzelf nog strengere maatregelen op legt dan de overheid, sta ik ineens voor hele groepen. En waarom ik dat nooit meer doe, lees je hier. Eigen belang versus groepsbelang Wanneer je met het jonge kind klassikaal met een hele groep …
De uitnodiging In december 2020 werd ik benaderd door Medilex Onderwijs of ik een onderdeel van het congres ‘Rekenen voor kleuters’ voor mijn rekening wilde nemen. Ik was verrast en voelde me vereerd, dat wilde ik wel, maar hoe ziet een congres eruit, nu met corona? In december was er sprake van 30 deelnemers in …
In de praktijk We zien het allemaal wel eens gebeuren als we voor een groep staan. Tim is afgehaakt, Eva begint te gapen en Mo kijkt suf voor zich uit… Zuurstof voor je brein Het brein is een van de meest zuurstof-afhankelijke organen in je lijf. Het bestuurt zintuigsystemen, beweging, lichaamsfuncties, onze cognitie en …
Thema, lijst, les? Hoe ontstaan mijn lessen? Een toffe vraag. Want mijn lessen komen wel voort uit een methode, maar liggen niet al klaar op de plank. Dat kan niet, want het is telkens maatwerk. Vandaag neem ik mee in het proces. Het uitgangspunt Ik start met een thema en woordenlijst die ik …
Blote voeten op jouw groep: 8 steengoede redenen
Wat is Taaldans? Wat is Taaldans? Taaldans® is een methode voor bewegend leren met het jonge kind, ontwikkelddoor grondlegster Lenneke Gentle. Het is een zeer kindvriendelijke methode diekinderen spelenderwijs kennis laat maken met nieuwe begrippen en die ze deze laateigen maken met behulp van hun lijf. Dat betekent bijvoorbeeld leren wat grootis door jezelf herhaaldelijk …